Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Legislativní proces v Evropské unii: Evropská občanská iniciativa
Houda, Ondřej ; Knutelská, Viera (vedoucí práce) ; Plechanovová, Běla (oponent)
Tato práce je teoreticky ukotvena v přístupu víceúrovňového vládnutí a předpokladu racionality aktérů. S použitím metody rozboru procesu se snaží odhalit legislativní proces v Evropské unii. Jedná se o jednopřípadovou studii a jako případ bylo zvoleno vyjednávání o nařízení o evropské občanské iniciativě. Do vyjednávání se zapojila celá řada aktérů, přičemž práce se věnuje těm nejvýznamnějším z nich - Evropské komisi, Radě, Evropskému parlamentu, zájmovým organizacím a národním parlamentům. Práce předpokládala, že všichni aktéři budou v procesu prosazovat svoje zájmy, které budou založeny na racionalitě aktéra. Tento předpoklad se podařilo prokázat, i když úspěšnost aktérů byla rozdílná. Jako nejúspěšnější můžeme považovat Evropský parlament, který obhajoval zájmy jednotlivců, a Radu, která zcela zjevně prosazovala zájmy vlád členských států (zejména v otázkách snížení administrativní zátěže). Zájmové organizace sice vymezily své postoje jasně, nicméně Komise jejich názory při tvorbě nařízení příliš v potaz nevzala. Naopak v rozporu s předpokladem byl postoj národních parlamentů. Ačkoli tato práce očekávala jejich přímé zapojení do procesu, nic takového se neprokázalo. Pouze malá část z nich se zapojila do konzultační procedury a výměna materiálů v databázi IPEX mezi parlamenty byla minimální.
Analýza a vizualizace dat z hlasování Zastupitelstva města Brna
Zaklová, Kristýna ; Burget, Radek (oponent) ; Hynek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo zanalyzovat data z hlasování Zastupitelstva města Brna a navrhnout jejich vizualizace, tedy srozumitelnou prezentaci získaných informací a statistik o rozhodnutích zastupitelů. Systém byl navržen s důrazem na použitelnost pro jiná zastupitelstva, řešení proto zahrnuje i model vstupních dat pro hlasovací data. Vytvořené řešení má podobu webové aplikace s architekturou klient-server a bylo implementováno pomocí frameworku Flask a knihovny React. Správnost vytvořené datové sady byla ověřena oproti zápisům ze zasedání. Samotná aplikace byla otestována vybraným vzorkem uživatelů i v reálném provozu. Přínosem této práce jsou transparentnější informace z činnosti brněnských zastupitelů, vytvořený analytický nástroj pro občany města Brna a potenciál rozšíření řešení do dalších municipalit.
Vyhodnocení ekonomické situace obce Vémyslice
Pavlíček, Lukáš
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku rozpočtového hospodaření vybrané obce. Cílem této bakalářské práce je provést analýzu hospodaření obce Vémyslice v letech 2014-2020, na jejím základě vyhodnotit finanční situaci obce a závěrem navrhnout řešení případných nedostatků. První část práce se věnuje teoretickým základům finančního zdraví obcí, přičemž je prostor vymezen obcím, jejím specifikům a veřejné správě. Druhá polovina práce se zaměřuje na samotnou analýzu hospodaření obce Vémyslice. Analýza rozpočtu byla provedena z hlediska výše a struktury příjmů i výdajů. Dále jsou v práci propočítány ukazatele zadluženosti a likvidity, podle kterých je patrné, že finanční situace v obci je stabilizovaná.
Obecní samospráva v České republice (konkretizace na příkladu obce Kralupy nad Vltavou)
Koberová, Michaela ; Stracený, Josef (vedoucí práce) ; Sádovský, Stanislav (oponent)
Cílem práce na téma Obecní samospráva v České republice (konkretizace na příkladu obce Kralupy nad Vltavou) je souhrnně zpracovat jak teoreticky, tak i prakticky, rámec fungování obecní samosprávy, a dále popsat, jakým způsobem je možné tyto poznatky didakticky zpracovat. Proto je práce z hlediska struktury rozdělena na část teoretickou, praktickou a didaktickou. Teoretická část zodpovídá otázky Co je samospráva? Kde a kým je vykonávána? Kdo ji kontroluje? Praktická část následně staví na vysvětlené teorii a ukazuje, jak jednotlivé aspekty samosprávy fungují na příkladě města Kralupy nad Vltavou. Třetí část práce ukazuje příklad didaktického využití dané problematiky v rámci učiva střední školy.
Aplikace teorie koalic na proces utváření krajských rad v České republice po volbách v roce 2008 a 2012
Vymyslický, Jaromír ; Švec, Kamil (vedoucí práce) ; Jüptner, Petr (oponent)
Předkládaná diplomová práce "Aplikace teorie koalic na proces utváření krajských rad v České republice po volbách v roce 2008 a 2012" pojednává o procesu sestavování krajských koalic v Jihomoravském a Středočeském kraji. Cílem práce je odpovědět na otázku, jaká podoba krajských koalic se vytvořila po krajských volbách. Dále se zabývám tím, jak probíhal proces sestavování krajských koalic a jaké byly klíčové momenty, které rozhodly o výsledku jednání. Z těchto důvodů jsou v diplomové práci analyzována oficiálních prohlášení, volebních programů, vystoupení krajských politiků v politických nebo jiných veřejných debatách. Záměrem diplomové práce je pomocí využití teoretického rámce a analýzy dokumentů, detailně popsat vývoj procesu, jakým byla vytvořena koalice a nalézt možné strategie jednotlivých aktérů. V práci je použita diskurzivní analýza. Klíčová slova koalice, kraj, volby, vyjednávání, rada, politická strana
Priority sportovní politiky EU a financování sportu
Lukavský, Martin ; Štědroň, Bohumír (vedoucí práce) ; Ruda, Tomáš (oponent)
Název: Priority sportovní politiky EU a financování sportu Cíle: Hlavním cílem této práce je rozpracovat stávající způsoby a z nich vyplývající možnosti financování sportu ze zdrojů Evropské unie a předložit tak ucelený a srozumitelný obraz všech pro sport v úvahu přicházejících mechanismů financování. Práce si zároveň klade za cíl pojmout tuto problematiku v kontextu vývoje priorit politiky Evropské unie v oblasti sportu a podat tak přehled o činnostech orgánů EU souvisejících se sportem. Metody: V této závěrečné práci je použita metoda analýzy legislativních a nelegislativních dokumentů Evropské unie, dále relevantních studií, odborných publikací a strategických textů. Dále bylo použito metody syntézy, kdy z dílčích informací shromážděných během relevantních setkání pracovních útvarů Rady a dále v rámci konferencí a seminářů mohla být utvořena ucelená koncepce způsobu financování. Výsledky: Výsledkem je text, který podchycuje vývoj v oblasti tvorby priorit sportovní politiky Evropské unie a na základě těchto poznatků a analýzy zásad programů financování v rámci EU nabízí konkrétní doporučení pro sportovní oblast. Klíčová slova: sport, financování, EU, přípravné akce v oblasti sportu, sportovní politika, Lisabonská smlouva, Erasmus+, Rada, Evropská komise, Evropský parlament
Druhý vatikánský koncil a jeho následovníci
Poslední, Petra ; Veverková, Kamila (vedoucí práce) ; Lášek, Jan Blahoslav (oponent)
Ve své práci jsem se dopracovala k několika závěrům. Svatí otcové Jan XXIII., Pavel IV. a František, kteří následovali odkaz II. vatikánského koncilu a hlásí se k němu, jsou ve společnosti mnohem oblíbenější než papeži, kteří mají odlišný názor a k zatím poslednímu ekumenickému koncilu se nehlásí. Pro veřejnost je zcela klíčová otevřenost osobnosti a přístup papeže k modernizaci církve. Dalším zásadním aspektem pro dnešní církev je bezpochyby mediální svět.
Obraz doby - "vlastenecký" kněz Josef Plojhar
Adamus, Jakub ; Činátl, Kamil (vedoucí práce) ; Randák, Jan (oponent)
Cílem bakalářské práce je sepsat biografickou studii života katolického kněze Josefa Plojhara, od jeho narození až do začátku 50. let 20. století. Při psaní této práce budou využívány dosud neznámé pramenné záznamy, částečně bude uplatňována i orální historie vzhledem k nedostatku pramenné základny. Konkrétně se v práci budu zabývat jeho osobním životem, sociální situací jeho rodiny, spornou otázkou jeho poněmčení, kariéry kněze a jeho následný odklon do profánní sféry, léty v koncentračních táborech a léty těsně po roce 1945.
Priority sportovní politiky EU a financování sportu
Lukavský, Martin ; Štědroň, Bohumír (vedoucí práce) ; Ruda, Tomáš (oponent)
Název: Priority sportovní politiky EU a financování sportu Cíle: Hlavním cílem této práce je rozpracovat stávající způsoby a z nich vyplývající možnosti financování sportu ze zdrojů Evropské unie a předložit tak ucelený a srozumitelný obraz všech pro sport v úvahu přicházejících mechanismů financování. Práce si zároveň klade za cíl pojmout tuto problematiku v kontextu vývoje priorit politiky Evropské unie v oblasti sportu a podat tak přehled o činnostech orgánů EU souvisejících se sportem. Metody: V této závěrečné práci je použita metoda analýzy legislativních a nelegislativních dokumentů Evropské unie, dále relevantních studií, odborných publikací a strategických textů. Dále bylo použito metody syntézy, kdy z dílčích informací shromážděných během relevantních setkání pracovních útvarů Rady a dále v rámci konferencí a seminářů mohla být utvořena ucelená koncepce způsobu financování. Výsledky: Výsledkem je text, který podchycuje vývoj v oblasti tvorby priorit sportovní politiky Evropské unie a na základě těchto poznatků a analýzy zásad programů financování v rámci EU nabízí konkrétní doporučení pro sportovní oblast. Klíčová slova: sport, financování, EU, přípravné akce v oblasti sportu, sportovní politika, Lisabonská smlouva, Erasmus+, Rada, Evropská komise, Evropský parlament
Legislativní proces v Evropské unii: Evropská občanská iniciativa
Houda, Ondřej ; Knutelská, Viera (vedoucí práce) ; Plechanovová, Běla (oponent)
Tato práce je teoreticky ukotvena v přístupu víceúrovňového vládnutí a předpokladu racionality aktérů. S použitím metody rozboru procesu se snaží odhalit legislativní proces v Evropské unii. Jedná se o jednopřípadovou studii a jako případ bylo zvoleno vyjednávání o nařízení o evropské občanské iniciativě. Do vyjednávání se zapojila celá řada aktérů, přičemž práce se věnuje těm nejvýznamnějším z nich - Evropské komisi, Radě, Evropskému parlamentu, zájmovým organizacím a národním parlamentům. Práce předpokládala, že všichni aktéři budou v procesu prosazovat svoje zájmy, které budou založeny na racionalitě aktéra. Tento předpoklad se podařilo prokázat, i když úspěšnost aktérů byla rozdílná. Jako nejúspěšnější můžeme považovat Evropský parlament, který obhajoval zájmy jednotlivců, a Radu, která zcela zjevně prosazovala zájmy vlád členských států (zejména v otázkách snížení administrativní zátěže). Zájmové organizace sice vymezily své postoje jasně, nicméně Komise jejich názory při tvorbě nařízení příliš v potaz nevzala. Naopak v rozporu s předpokladem byl postoj národních parlamentů. Ačkoli tato práce očekávala jejich přímé zapojení do procesu, nic takového se neprokázalo. Pouze malá část z nich se zapojila do konzultační procedury a výměna materiálů v databázi IPEX mezi parlamenty byla minimální.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.